

- Zsnes on hyperspin screen shrink plus#
- Zsnes on hyperspin screen shrink ps2#
- Zsnes on hyperspin screen shrink download#
- Zsnes on hyperspin screen shrink windows#
*:If for some weird reason the script hangs follow these steps to get back to normal.ġ.
Zsnes on hyperspin screen shrink windows#
before setting this to true as a precaution.*ĭaemontools = "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" Hide the windows taskbar when running emu's. HideTaskbar = false Hide the windows taskbar when running emu's. on some emu's for hiding launching windows. HideDesktop = true Attempts to hide desktop with black screen, might help before setting this to true as a precaution.* WARNING: Make sure ALL your emu's are running fine HideCursor = false Automatically hide cursor during script ToggleCursorKey = t hotkey(s) to show or hide cursor if needed that do not have normal closing methods. Not to be confused with exit emulator keysĮxitEmulatorKey = Esc This key/key combo will close any emulators SEPERATE MULTIPLE KEYS WITH (ampersand) up to 2 keys.ĮxitScriptKey = q s Secret hotkey(s) to exit script if needed #SingleInstance force Prevent multiple instances * If this script does not support your favorite emulator * Refer to the autohotkey documentation for the keyoboard keylist

* see if your modification is something that we would like to add * If you would like to modify this script and share it thats OK, but * If you are reading this and do not have autohotkey you can get it * Integrated FreeDO wrapper by brian_hoffman * Autohotkey script by BadBoyBill CursorHide by Lazlo Last_game=Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest (USA) (En,Fr) Si tu as d'autres questions, n'hésite pas :cheers: :cheers:Īlors, voici le fichier Super Nintendo.ini situé dans Hyperspin\Settings :
Zsnes on hyperspin screen shrink plus#
Pour finir, PAL et NTSC sont des standards d'image et un jeu NTSC n'ira pas plus vite qu'un jeu PAL. Si ton jeu est en PAL, tu ne peux que le lancer en PAL. J'ai donc fermé hyperspin, lancé zsnes seul et j'ai vu que dans le menu de chargement de roms, il y avait une option "force ntsc" qui permet de lancer le fichier en ntsc donc à la bonne vitesse.La on voit bien qu'il y a une confusion avec les termes PAL / NTSC. Ainsi, l'émulateur lancera ton jeu avec tes réglages. Certes le PAL est standard de couleur avec 25 images par seconde et 576 lignes par image (contre 30 image par seconde et 525 lignes pour le ntsc) mas un jeu PAL n'est pas un jeu lent.Īprès tu peux affiner les réglages (activer le triple buffer, etc.) et les sauvegarder. " Ce n'est pas parce que un jeu est en PAL qu'il est lent. Lorsque je lance le jeu "Astérix" sur snes dans hyperspin, il est par défaut très lent, car en pal.Tu dis " il est par défaut très lent, car en pal. " Forcer zsnes à lancer un jeu en ntfs via hyperlaunch ? "Tout d'abord ton titre : "ntfs". Je vais tenter d’éclairer ta lanterne (j'écris comme un vieux mdr) It tends to do a good job of mapping your gamepad’s controls up with specific cores too.Je crois que tu patauges dans la semoule. If you have a gamepad set up with Windows (and you really should), Retroarch should detect it automatically. You’re better off finding standalone emulators for those consoles.
Zsnes on hyperspin screen shrink ps2#
If you’re wondering where the cores for hit consoles like the Playstation 2 and GameCube are, the PS2 one is unavailable in Retroarch, while the GameCube one isn’t particularly stable.
Zsnes on hyperspin screen shrink download#
To download cores for your chosen platform - be it N64 or Commodore 64 - head over to the far left icon (Main Menu) in Retroarch, select Load Core > Download Core then select the ones you want.įor reference, here are the cores we think work best for each major platform, taking into account performance and accuracy (there are plenty of other platforms you can get cores for - these are just the biggies).
